Pastikan Arena of Valor Tersedia Dalam Fon Anda!

Pastikan Arena of Valor Tersedia Dalam Fon Anda!

Pastikan Arena of Valor Tersedia Dalam Fon Anda!, berkat konsep dan mekanisme yang mudah difahami dan dapat dimainkan pada peranti pintar sepenuhnya, permainan mudah alih secara beransur-ansur menduduki kedudukan dominan di rantau Asia Tenggara (terutama Malaysia).


"Arena Of Valor", yang dikembangkan oleh Tencent Games dan diluncurkan secara rasmi oleh Garena di pasar Malaysia, Filipina dan Singapura, saat ini mempunyai lebih dari 500,000 muat turun di Playstore dan Appstore. Ini menunjukkan bahawa permainan selalu diharapkan oleh peminat, terutamanya pemain Mobile Legends yang ingin mencuba perkara baru.


Setelah memasuki skrin masuk (login), penulis sudah berminat untuk memaparkan watak dari DC Comics ("Wonder Woman", "Batman" dan "Superman"). Mungkin Garena merancang untuk melepaskan tampalan dengan watak dan filem "Justice League" pada bulan November tahun depan.


Setelah memilih pelayan Valiant (saat ini satu-satunya server yang ada), penulis terus dikejar dalam mod tutorial, yang perlu diselesaikan terlebih dahulu. Sejujurnya, penulis mengatakan bahawa grafik ini sangat menarik. Ia menyokong pelbagai fungsi sentuhan dan sangat dioptimumkan untuk peranti pintar.


Terdapat label biasa, seperti Store, Armory, Arcana (seperti sistem rune pada "League of Legends"), dan juga Guild.


Menariknya, Garena juga menyediakan beberapa pahlawan percuma, yang dapat diperoleh melalui tugas-tugas yang perlu diselesaikan dengan rakan-rakan. Contohnya, setelah memenangi 10 permainan casual dengan rakan, penulis berjaya mendapatkan hero Butterfly.


Antara watak yang boleh dimainkan. 


Antara watak yang boleh dimainkan.


Skin juga bebas. Anda hanya perlu memenangi permainan peringkat dan mencapai kuota kemenangan yang diberikan. Sebagai contoh, setelah memenangi 50 kemenangan dalam mod peringkat, anda boleh mendapatkan Skin Alice secara percuma.


Penulis juga berminat dengan 6 mod yang disediakan. Walaupun saya belum mencuba Hook Wars, ia hampir sama dengan Pudge Wars sebelumnya dalam mod Warcraft 3. Bagi mereka yang ingin mencapai kejayaan, terdapat peperangan di antara dan pertandingan satu lawan satu untuk menunjukkan kehebatan mereka dalam bermain wira.


Mod peringkat (ranked) adalah mod yang paling dicari, kerana bagi penulis, pemain biasa ingin mencabar diri mereka untuk mendapatkan kedudukan tertinggi di atas panggung (arena). Bermula dari tahap gangsa yang lebih rendah, hingga ke peringkat master.


GAMEPLAY yang ringkas dan menyeronokkan!


GAMEPLAY yang ringkas dan menyeronokkan!

Pada mulanya, penulis mencuba pahlawan Valhein, dan terus tertarik dengan kekuatannya yang mudah difahami. Sejujurnya, penulis menyukai sokongan fungsi multi-touch, kerana sebagai Valhein, kekuatan utama pahlawan adalah menembak dan berlari. Ciri ini memudahkan pengarang untuk melakukannya.


Tidak ketinggalan, penulis senior dari Facebook, bersedia bermain bersama apabila diperlukan. Boleh dikatakan bahawa bermain permainan dengan rakan akan lebih menyenangkan kerana faktor komunikasi dan pemahaman lebih lancar. Namun, penulis berharap agar Garena dapat melakukan sembang suara secepat mungkin. Apa yang terbaik!


Dalam beberapa hari pertandingan, penulis berjaya menduduki ranking emas IV dan mempunyai lebih dari 25 pahlawan. Garena harus dipuji kerana menyediakan misi untuk mendapatkan wira dan diskaun pahlawan percuma di kedai.


Secara keseluruhan, penulis menyukai permainan mudah alih ini kerana grafiknya yang menarik, wira dengan latar belakang mereka sendiri dan mod menarik yang disediakan. Garena berjalan dengan baik! Tidak sabar untuk bermain Batman dan wira DC yang lain!


Rujukan:


  • Garena Malaysia
  • Mygameon

Post a Comment

Terbaru Lebih lama