Ini Yang Korang Perlu Tahu Mengenai Dota Pro Circuit

Ini Yang Korang Perlu Tahu Mengenai Dota Pro Circuit


Ini Yang Korang Perlu Tahu Mengenai Dota Pro Circuit, sebelumnya, tidak ada sistem pemarkahan khusus untuk secara langsung mengundang pasukan profesional untuk mengambil bahagian dalam Dota 2 World Championship-International.


Oleh itu, Valve baru-baru ini memperkenalkan format terbaru untuk acara utamanya, iaitu, acara besar dan acara kecil. Kejohanan besar lain selain TI, yang dikenali sebagai Dota Pro Tour, akan menerima tajaan $ 500,000 dari Valve dan ditambahkan ke kumpulan hadiah yang tersedia.



Persaingan profesional pada musim 2017-2018


Walau bagaimanapun, permainan utama ini mesti mempunyai sekurang-kurangnya AS$ 500,000 untuk diiktiraf oleh Valve. Di samping itu, terdapat enam kelayakan dari Amerika Utara dan Selatan, Asia Tenggara, China, Eropah dan Komanwel Negara-negara Merdeka (CIS), serta LAN akhir dan syarat kelayakan lain.



Bukan hanya itu, Valve juga akan menaja pertandingan yang lebih kecil, seperti Minors. Sama seperti syarat yang ditetapkan untuk acara besar, acara kecil mesti mempunyai sekurang-kurangnya AS$ 150,000 untuk menerima jumlah penajaan yang sama.


Dalam dua jenis kejohanan ini, kemenangan sangat penting kerana memberikan mata yang diperlukan untuk jemputan langsung untuk mengambil bahagian dalam Jemputan Antarabangsa 2018. Sudah tentu, yang utama akan memberikan mata yang lebih tinggi.


Menariknya, format ini akan memberikan skor yang sama kepada pasukan. Sekiranya organisasi ingin menukar daftar, maka mereka pasti perlu berhati-hati untuk mengekalkan skor tertinggi untuk ahli pasukan.


Rekod yang dikeluarkan oleh Valve menunjukkan bahawa semua pasukan telah memperoleh 22,150 mata keseluruhan. Setakat ini, Valve telah mengumumkan 11 jurusan dan 16 kanak-kanak bawah umur musim ini.


Penulis sendiri menyokong karya ini kerana setiap pasukan perlu merancang jadual penyertaan mereka dalam setiap kejohanan dengan bijak. Sudah tentu, mereka perlu bersaing dengan lebih kompetitif untuk memenangi mata sebanyak mungkin.


Sumber:

  • Dota2

Post a Comment

Terbaru Lebih lama