Ea Sports Mendakwa Bahawa Kesukaran Fifa 21 Terletak Pada Sengaja Mengedarkan Barang Rampasan FUT ( Ultimate Team)

Ea Sports Mendakwa Bahawa Kesukaran Fifa 21 Terletak Pada Sengaja Mengedarkan Barang Rampasan FUT ( Ultimate Team)

Ea Sports Mendakwa Bahawa Kesukaran Fifa 21 Terletak Pada Sengaja Mengedarkan Barang Rampasan. Ketika di pelancaran kedua "Star Wars Battlefront II". Tuntutan EA Sports yang baru menuduh penerbit sengaja menaikkan puncak kesukaran untuk memaksa pemain membeli kotak rampasan untuk Ultimate Team Mode (FUT).


Ketika "Battlefield II" pertama kali diluncurkan, ditemukan bahwa beberapa penyesuaian telah dilakukan dalam permainan untuk yakinkan pemain untuk membeli barang rampasan untuk meningkatkan keterampilan dan meningkatkan pengalaman permainan. 


Setelah mendapat tentangan yang kuat, penerbit dengan cepat menarik balik mekanisme tersebut. Oleh kerana tuntutan undang-undang baru ini diketuai oleh Pranko Lozano, Danyael Williams dan Jason Zajnock di California, ketiga-tiga mereka mendakwa bahawa EA menggunakan teknologi AI untuk memperluas kesukaran model ini untuk melaburkan dana ke dalam bungkusan rampasan Ultimate Team.


The Zajonc vs. Electronic Arts telah dibawa ke pengadilan California, menuduh penerbit menggunakan "taktik menipu" dan "iklan palsu" untuk secara khusus meningkatkan pendapatan berdasarkan model FUT. 


Tuntutan tersebut menyatakan: "Yang paling tidak diketahui ialah EA menggunakan teknik seperti penyesuaian kesukaran dinamik 'dan' kesukaran adaptif '. Teknik ini menggunakan ramalan dan intervensi heuristik untuk menentukan dan bahkan mempengaruhi hasilnya, sehingga menjadikan pengguna lebih banyak tertarik dengan teknik ini"


" Tuntutan tersebut diajukan secara rasmi pada bulan November dan secara khusus mentargetkan tiga pengguna yang percaya bahawa permainan itu menggunakan teknologi AI untuk tujuan menyasarkan dan menyesuaikan data pemain untuk mempengaruhi permainan ".


Walaupun tuntutan itu belum disahkan sebagai tuntutan tindakan berkelas, ini bukan pertama kalinya tuntutan mahkamah diajukan kepada syarikat Electronic Arts. 


Pada masa lalu, tahap manipulasi ini telah disahkan, dan nampaknya penerbit akhirnya dapat mengaku meninggalkan kaedah pengewangan untuk membayar keuntungan. Sekiranya tuntutan itu membuahkan hasil, akan menarik untuk melihat bagaimana pelabur mempertimbangkan, memandangkan berapa banyak orang yang menentang EA ketika "Battlefield II" pertama kali dilancarkan.


EA mengeluarkan respons kecil dengan mengatakan: "Kami percaya tuntutan ini tidak berasas dan memberi gambaran yang salah terhadap permainan kami."


Sumber:

Post a Comment

Terbaru Lebih lama